Sushikæde satser på restaurant på fire hjul
Sushikæden Sticks’n’Sushi har købt en specialbygget, mobil sushirestaurant, som er "endnu et skridt i Sticks’n’Sushis satsning på markedet for catering og B2B-salg".
Det oplyser kæden i en pressemeddelelse, hvoraf det fremgår, at den mobile restaurant er designet til at kunne lave alt det, der også er på restauranternes sædvanlige menu.
- Hver en centimeter er derfor udnyttet, hvilket gør det muligt at køre samme professionelle drift, som de har i restauranterne, ligesom æstetikken også føres videre helt ned i de små detaljer med klinker på væggen og træinteriør, står der i pressemeddelelsen.
Sticks’n’Sushi har gennem de seneste år udvidet sin catering til private, og kæden ser den mobile restaurant som en naturlig forlængelse af forretningen - og som et grundlag for nye forretningsmuligheder, hvor kæden kan tilbyde en cateringoplevelse til events for både virksomheder og private.
- Den er professionelt indrettet og fungerer i princippet fuldstændig som et af vores restaurantkøkkener. Det giver os muligheden for at tilpasse menuen til hvert event, hvad end det er en 50-års fødselsdag eller en stor sommerfest hos en virksomhed. Samtidig har den det samme æstetiske udtryk og er en naturlig forlængelse af alt det, som vi har udviklet gennem næsten 30 år, siger Sticks’n’Sushi-direktør Andreas Karlsson.
Den mobile restaurant har ifølge sushikæden været igennem den ultimative test på sommerens festivaler, hvor der blev serveret maki, nigiri og sticks for tusindvis af gæster på blandt andet Heartland og Roskilde Festival.
Regnskabsår | 2021 | 2020 | 2019 |
Valuta | mio. DKK | mio. DKK | mio. DKK |
Nettoomsætning | 311,420 | 268,736 | 273,191 |
Bruttofortjeneste | 173,699 | 143,148 | 143,612 |
Resultat af primær drift | -8,110 | -13,791 | -17,038 |
Resultat før skat | -9,544 | -12,466 | -20,361 |
Årets resultat | -7,446 | -9,642 | -15,526 |
Balancestatus | 125,889 | 147,982 | 162,170 |
Egenkapital | 3,431 | 10,877 | 20,519 |
Antal ansatte | 396 | 344 | 407 |
Kilde: CVR |